Grup LEVERAGE: Ayberk Acartürk, Selin Nurlu, Onat Olmuş, Ali Kaan Tuna, Ege Yapıcıoğlu
Unilever, 190 ülkede markalarıyla her gün 2 milyar tüketiciye ulaşmaktadır ve ürünleriyle Türkiye’de her ay 51 milyon tüketiciyle buluşmaktadır.Yürütülmekte olan proje, promosyon ürünlerinin paketleme standardizasyonu yapılması ve ikincil paketleme operasyonları sonucu ortaya çıkan atıl ve atık malzemelerin enazlanması üzerinedir. Sistemdeki belirsizlik ve karmaşıklık dolayısıyla, ikincil paketleme operasyonları sonucu atıl ve atık malzeme kalma riski daha yüksek olmaktadır. Buna bağlı olarak, projenin amacı, Unilever’in hedef servis seviyelerinin altında kalmayan, atıl ve atık malzemelerin toplam değeri ile birlikte toplam maliyeti enazlayan bir Re-Pack malzeme yönetim sistemi tasarlamaktır. Projenin çözüm yaklaşımı olarak, malzeme ve ürünlerin sınıflandırması ardından sınıfların aralarındaki ilişkilerin belirlenmesi, oluşturulan sınıflara uygun envanter modeli tasarlaması ve malzeme türlerinin kendi içinde standardizasyonu benimsenmiştir. Envanter modelleri ve malzeme standardizasyonu yaklaşımının sonucunda elde bulunan atıl ve atık malzemenin değeri ile birlikte toplam maliyet enazlanmıştır.