Unilever – Kişisel Bakım Segmentasyonu ve Servis Optimizasyonu

Grup UNILOVER: Beril Bingöl, Cihat Karakaya, Duygu Soylu, Gamze Sulak, Osman Yurtseven

Unilever, 1930’da İngiliz Lever Brothers ile Hollandalı Margarine Unie’nin birleşmesiyle kurulmuş olup bugün Türkiye’deki 8 fabrikası, 5.000’i aşkın çalışanı ile hızlı tüketim ürünleri sektöründe tüketiciyle buluşmaktadır. Kişisel bakım kategorisindeki hizmet düzeyi diğer kategorilerdekinden daha düşüktür. Ayrıca, ürünlerin müşterilere temini sürcinde şirket, bütün ürünler için aynı olan müşteri kanalı önceliklendirme prensibine göre hareket ettiğinden, envanterin kısıtlı olduğu durumlarda ürün tahsisi ciroyu ençoklayacak şekilde doğru kanala yapılmamaktadır. Projemizin amacı, hizmet düzeyini iyileştirmek ve kişisel bakım kategorisinden elde edilen ciroyu ençoklamaktır. Bu doğrultuda, ürünler belirli özelliklerine göre gruplanıp bu gruplara özel envanter, talep tahmini ve ürün-kanal bazında önceliklendirme politikalarıyla ilgili öneriler sunulacaktır.