Grup Tüplü ve Öfkeli: Canan Kılıçkıran, Selen Akkuş, Hazar Kağan Acar, Okan Karacil, Olcay Karadayı
1968 yılında Koç Holding ve FCA ortaklığında kurulan TOFAŞ, Türkiye’nin en büyük otomotiv üreticilerinden biridir. Bursa’da 1 km2’lik alana yayılan bir fabrikaya sahip olan TOFAŞ’ın yıllık üretim kapasitesi yaklaşık 400000 araçtır. Bu rakamlar TOFAŞ’ı Türkiye’nin en büyük 6. sanayi kuruluşu konumuna yükseltmektedir. FIAT Doblo, Fiorino ve yeni Egea modellerine sahip TOFAŞ’a araç üretimi için gerekli olan bazı hammadde ve parçalar Avrupa’daki tedarikçilerden sağlanmaktadır. Üretimin sürekliliği için parçaların konulduğu boş kasaların ilgili tedarikçilere geri gönderilmesi gerekmektedir. Buna ek olarak TOFAŞ fabrikası Avrupa’daki FIAT bünyesindeki diğer fabrikalara da parça gönderimi yapmaktadır. Şu anki durumda bu iki sevkiyat operasyonu ayrı kollardan yürütülmektedir ve özellikle ihraç parçalarının gönderimindeki düşük doluluk oranı yüksek taşıma maliyetine neden olmaktadır. Bu projenin amacı da bu iki ayrı operasyonun entegrasyonu ve iyileştirilmesidir.
Yıl içinde yaptığımız çalışmalar sonucunda oluşturduğumuz 3 aşamalı matematiksel modellerimizle beraber hangi kasaların hangi kamyonda gönderileceği ve kamyonların izleyeceği rotalar belirlenebilmektedir. Model çıktılarımız ve gerçek gönderim rakamları karşılaştırıldığında toplam taşıma maliyetlerindeki azalma görülebilmektedir. Ayrıca modelimizin girdilerimize ne kadar bağlı olduğunu görmek için çeşitli duyarlılık analizleri de yapılmıştır. Son olarak Microsoft Excel VBA ile hazırladığımız makrolar da modelimizin kullanımı oldukça kolaylaştırmıştır.