ETİ - Satış Kanalları Bazında Promosyon Metodolojisinin Kurulması

Grup HOŞBEŞLER: Gülhun Akkaş, Bertuğ Altan, Mevlüt Aycan Aşıkoğlu, Berna Bilcan, Ceren Erdoğan

1961 yılından beri hizmet veren ETİ, 315 ürün çeşidi ve 5 ayrı üretim tesisi ile Türkiye’nin dört bir yanında 200.000’den fazla satış noktasıyla bir çok kanalda satış yapmaktadır. Farklı kanal noktalarında, marketlerle ortak olarak verdiği kararlar sonucunda belirli bir süre için ürünlerin perakende satış fiyatını düşürerek ya da market eklerinde yer alarak, promosyonlu ürün satışı gerçekleştirilmektedir. Bu alanlardaki satış hacmi artarken, gelir artışı fiyatın düşük olması sebebiyle aynı oranda olmamaktadır. Ayrıca promosyon aktivitelerinin bitmesiyle birlikte tüketici eski fiyatına dönen ürünü satın almaktan kaçınabilmektedir. Bu problem belirtilerinden yola çıkarak projemizde, ürün bazında aktivitelerin gelirini ençoklayacak şekilde, hangi ürün veya ürün gruplarının, ne zaman ve ne kadar süre ile indirimli satışa sunulacağı ile ilgili bir karar destek sistemi tasarlanmış ve kullanıcı uyumlu hale getirilmiştir.