ETİ – Satış Kanalları Bazında Potansiyel ve Öncelikli Ürün Belirleme Metodolojisinin Kurulması

Grup: Alican Koral, Emre Şahin, Ersin Turan, Hüseyin Çakır, Uğurcan Ünlüer

1961 yılında Eskişehir’de kurulan ve gıda sektöründe faaliyet gösteren Eti Gıda Sanayi ve Ticaret A.Ş. günümüzde 5 ayrı üretim tesisi ve 3500 çalışanı ile yaklaşık 2,000,000 satış noktasına hizmet vermektedir. Türkiye’nin yıllardır lider ve güvenilir gıda üreticisi olan Eti, ayrıca 37 ülkeye ihracat yapmaktadır. Müşterilerinin talep ve gereksinimlerini yenilikçi, verimli ve sağlıklı yöntemlerle karşılamak Eti’nin temel amaçlarındandır. Bu kapsamda, yurt genelinde farklı büyüklük ve tipteki müşterilerine mümkün olan en iyi hizmet kalitesini vermeyi amaçlayan Eti, müşterilerinin taleplerini kendi imkanlarıyla ve distribütörleriyle karşılamaktadır. Müşterilerini çeşitli satış kanalları, tipleri ve ciro potansiyelleri başlıkları altında sınıflandıran Eti, her bir satış noktası için en iyi hizmet kalitesini ve satış miktarını yakalamayı hedeflemektedir. Ancak mevcut sınıflandırma sisteminde talebin sezonsallığı, sosyoekonomik ve coğrafi faktörler ve satış noktalarının özgüllüğü gibi etkenler göz önüne alınmamakta ve belirlenen satış hedeflerinden sapmalar gözlenmektedir. Proje ile elde edilecek öncelikli ürün belirleme metodolojisi sayesinde müşterilerin taleplerinin en iyi şekilde karşılanması ve şirketin gelirinin ençoklanması amaçlanmaktadır.