VODAFONE - 4+1 YOL YATIRIM PROJESİ

Grup BAZ DÖKTÜM YOLLARINA: Gamze Erel, Fevziye Bilgiç, Özge Bahçeci, Merve Çakır, Ömer Faruk Elmas

Proje Özeti

Telekomünikasyon sektörününün önde gelen şirketlerinden Vodafone, yollar üzerinde müşterilerine kaliteli hizmet vermesine engel olan kapsama alanı boşluklarına sahiptir. Bu kapsama boşluklarını baz istasyonları yatırımı ile gidermek isteyen şirket, 1200 aday baz istasyonu lokasyonu belirlemiştir.

Bir baz istasyonu geliri, o baz istasyonun karşılayabildiği konuşma trafiği ile orantılıdır. Baz istasyonları yatırım kararları sırasında ise, aday lokasyonlara verilen öncelik o baz istasyonundan beklenen gelire bağlıdır.

Yerleşim yerleri için kurulan baz istasyonları için beklenen gelirin hesaplanması, ilgili yerleşim yerinden beklenen konuşma sayısı ve bu konuşmaların uzunlukları ile ilgilidir.

Fakat yol ağlarına hizmet veren baz istasyonları için bu yöntem doğru sonuç verememektedir ve daha doğru yatırım kararları için trafikte hareket halinde olan nüfusun gelire katkısı göz ardı edilmemelidir. ޞirket yol ağına hizmet vermesi planlanan aday baz istasyonlarının karlılığını anlayabilmek için bu baz istasyonlarının gelir dağılımlarının hesaplanmasında yeni yöntemlerle çalışmak istemektedir.

Ayrıca, baz istasyonları yatırımları yüksek maliyet gerektiren yatırımlardır, dolayısıyla bu yatırım kararlarının doğru yönetilmesi firmalar için önem kazanmakta ve bir yatırım sistemi mekanizması oluşturulması gerekmektedir.

Proje kapsamında hazırlanan iki algoritma ile aday baz istasyonlarının gelir dağılımları tahmin edilmiş ve bu aday istasyonlar için yatırım planları oluşturulmuştur.