Unilever – Tedarik Planlama Departmanı için Envanter Tutma Politikası

Grup Breaking Co-Packs: Sena Boyacıoğlu, İrem Selin Çağlar, Betül Çahan, Fatih Öztürk, Serkan Sağlam

Unilever’in geçmişi, 1860’lı yıllara kadar uzanan Margarine Unie ile İngiliz sabun şirketi Lever Brothers’ın 1930 yılında birleşmesine kadar uzanmaktadır. Türkiye’deki ilk yatırımını 1952’de İstanbul/Bakırköy’de kurulan SANA fabrikası ile gerçekleştiren Unilever, bugün Türkiye’de 8 fabrika yatırımı, 5.000’i aşkın çalışanı ve 34 ülkeye ihracatı ile faaliyetini sürdürmektedir. Ev bakım, kişisel bakım, yiyecek – içecek ve dondurma kategorileri ile her ay 51 milyon tüketicinin yaşamına dokunmaktadır. Projemizin amacı, kişisel bakım kategorisinde üretilen bütünleşik ambalaj ürünlerinin bileşenleri için geliştirilen Excel VBA tabanlı karar destek sistemi sayesinde envanter yönetiminde iyileşme sağlamaktır. Bu kapsamda şirketteki mevcut veri akışı incelenip, şirket politikalarına en uygun model ile bileşenlerin güven stok, hedef stok, sipariş verme ve sipariş tamamlama seviyelerini belirleyen Excel tabanlı bir envanter modeli oluşturulmuştur. Ayrıca, güven stoğu seviyelerinin ve envanter tutma maliyetlerinin kullanıcı tarafından analiz edilmek istenen parametrelere ne kadar duyarlı olduğunu inceleyebilmek adına bir simülasyon modeli oluşturulmuştur. Geliştirilen envanter yönetimi modeli, simülasyon yardımı ile valide edilerek Nisan 2015 için gözlemlenen envanterde tutma maliyetine kıyasla 1.2 Milyon TL kazanç potansiyeli sağlanabileceği görülmüştür.