UNILEVER - TALEP TAHMİNİ VE ÜRETİM PLANLAMA

Grup DONDURMAM GAYMAK: Elif Ezel Köprülü, Erman Uyar, Esin Kocamanoğlu, Gizem Yeniceli, Nihan Koçak

Proje Özeti

Unilever, Algida markasıyla dondurma sektöründe Türkiye'nin en büyük pazar payına sahip firmasıdır. Dondurma, sezonsal ve istikrarsız bir talep eğilimine sahip bir ürün olduğu için talep tahmininin yapılmasında çeşitli problemler yaşanmaktadır. Biz proje takımı olarak talep tahmin sürecinin bütünsel olarak iyileştirilmesi için "Talep Tahmin Sistemi Geliştirme Projesi" ni yürüttük. Bu bağlamda, firmanın tedarik zinciri yönetimi ve mevcut talep tahmin sistemi projemizin temel inceleme alanlarını oluşturmuştur. Organizasyonun talep tahmin sistemindeki problem belirtilerini daha net saptamak ve tasarlayacağımız talep tahmin sisteminin temel model kararlarını vermek amacıyla mevcut durum analizleri yapılmıştır. Projenin kapsamında, Algida talebini etkileyen faktörleri belirleyip, bu faktörlere bağlı çeşitli talep tahmin modellerini oluşturduk. Bu modellerin entegre edildiği, talep tahmini yapan, ileriye dönük geliştirmeler için bazı veriler tutabilen bir araç geliştirdik. Projemizin sonunda, Unilever'in uygulamalarına entegre edilebilen ve talep tahmin hatalarını en aza indirgeyecek bir talep tahmin sistemi oluşturduk.