UNILEVER - MÜŞTERİ TALEPLERİNİ ZAMANINDA VE TAM KARŞILAYAMAMA KAYNAKLI SATIŞ KAYIPLARINI AZALTMA

Grup "YES, TEA CAN": Mehmet Esat Mert, Nur Özlem Öz, Tuğba Özer, Hatice Meltem Özkan, Bahar ޞahin

Proje Özeti

1930 yılında kurulan ve 1952'den beri Türkiye'de hızlı tüketim malları sektöründe faaliyet gösteren Unilever, günümüzde dünyanın 180 ülkesinde, gıda, ev bakımı ve kişisel bakım kategorilerindeki markalarıyla her gün 2 milyar tüketiciye ulaşmaktadır. Türkiye'de ise çay kategorisinde Lipton markası ile İstanbul'daki paketleme, Rize ve Artvin'deki çay işleme fabrikalarıyla faaliyet göstermektedir. Unilever, Lipton markasının pazardaki yerini korumayı, satış kayıplarını azaltmayı ve öngörülemeyen müşteri taleplerine daha hızlı cevap vermeyi hedeflemektedir. Bu çerçevede, projemizin ilk aşamasında, bu hedefe ulaşmadaki problemlerin ve geliştirilebilir noktaların saptanması için, tedarik zinciri bütünüyle incelenmiş, hammadde ve paket malzemelerinin uzun tedarik sürelerinin servis seviyelerini düşürdüğü gözlemlenmiştir. Projemizin ikinci aşamasında ise, analizler sonucu bu süreci kısaltması öngörülen iyileştirme önerileri yapılmış ve bu süreçte hızlı ve etkin karar alınmasını sağlayacak bir karar destek sistemi tasarlanmıştır.