UNİLEVER ALGİDA – DONDURMA TALEP TAHMİNİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ

GRUP Talebimle Erir misin?: Muhammed Oğzuhan Oktay, Gülay Yaraşıklı, Ömer Efe Uğurlu, Aslı Yıldır, Nail Karabay

A1990 yılında Türkiye pazarına giren Unilever Algida, günümüzde Türkiye’de Konya’da ve Çorlu’da olmak üzere 2 fabrika ile faaliyet gösteren, 40’ı aşkın ülkede farklı marka isimleriyle tüketiciye ulaşan bir kuruluştur. Projemizi yürüttüğümüz Talep Planlama Bölümünde,talep tahmini belli bir karar destek sistemi kullanılmadan yapılmaktadır. Mevcut sistemde,talebi etkileyen içsel ve dışsal etmenler, yapılan tahmine yeterince yansıtılmadığı için yapılan talep tahmini ile gerçek satış arasında farklılıklar gözlemlenmektedir. Bu problem belirtisinde yola çıkarak projemizin amacı, pilot bölge İstanbul için günlük dondurma talep tahminini hesaplayan talebi etkileyebilecek iç ve dış etkenleri göz önüne alan, promosyon etkisini doğru analiz edebilen; hızlı ve akılcı bir karar destek sisteminin tasarlamak ve hayata geçirmektir.