#direnİŞçiler : Utku Tarık Bilgiç, Burçe Boğmak, Gözde Demiryas, Deniz Doran, İpek İnankur
Proje Özeti
Türkiye İş Bankası, 1289 şubesiyle temel bankacılık hizmetlerini gerçekleştirmek üzere müşterilerine hizmet vermektedir. Banka, temel olarak, müşterilerin isteklerine hızlı, etkili ve kaliteli çözümler sunmayı amaçlamaktadır. Bu çerçevede, havale ve EFT gibi en çok talep edilen işlemleri en kısa zamanda gerçekleştirmeyi hedeflemektedir. Bu amaçla İstanbul-Güneşli’de kurulan ‘Ortak Servis Merkezi’ içerisine bulunan ‘Bankacılık Temel Operasyonları Bölümü’, 265 operatörüyle, şubelere gelen talimatlı EFT, havale, maaş vb. işlemlerin bilgisayar ortamına girişini ve onayını yaptıktan sonra işlemleri tamamlamaktadır. Bu süreç, şubeye verilen belirli bir zaman taahhüdüyle yürütülmektedir. Ancak bu aşamada, taleplerin hem gün içinde, hem de ay içinde çok fazla değişiklik göstermesi ve operatörlerin bu işlere doğru atanamaması, bu işlerin tamamlanmasını geciktirmektedir. Projemizin amacı, müşteri memnuniyetinin arttırılması, ay ve gün içinde değişen taleplerin yeniden belirlenecek servis süresi limitleri içerisinde tutularak, iş geliş sıklıklarına göre operatör sayılarının belirlenmesi ve bunu otomatik olarak gerçekleştirecek operatör atama algoritması geliştirilmesidir. Bu amaca da dinamik bir modelle ve sezgisel yaklaşımlarla ulaşmaya çalışılıp, performans ölçülerimiz istenilen düzeye gelene kadar sistemimiz geliştirilip; ulaşılan çözüm çıktısı uygulanabilir hale getirilmeye çalışılmıştır.