PTT - ANKARA POSTA İŞLEME MERKEZİNDE BÜTÜNSEL ORGANİZASYON İYİLEŞTİRME

Grup Karma: Büşra Atamer, Sercan Oruç, Abdullah S. Çetin, Doğan Eke, Fatma ޞen

Güz Dönemi

167 yıldır postacılık alanında hizmet veren PTT (Posta ve Telgraf Teşkilatı) kurumu, Türkiye'nin en köklü teşkilatlarından biridir. Son dönemde posta hizmetinin yanında bankacılık ve lojistik sektöründe de faaliyet göstermekte olan PTT'nin hizmetinin kalbinin attığı yerler Posta İşleme Merkezleri'dir. Ankara Posta İşleme Merkezi (APİM) Türkiye'deki 18 posta işleme merkezinin en yoğun ve en önemlisidir. Biz proje takımı olarak APİM'le ilgisi olan tüm süreçlerin bütünsel olarak iyileştirilmesi adına "APİM Bütünsel Organizasyon İyileştirme Projesi"ni yürütmekteyiz. APİM'de meydana gelen 4 ana süreç; "Toplama", "Ayrım", "Dağıtım" ve "Sevk" süreçleri inceleme alanımıza girmektedir. Organizasyon bünyesindeki "yetersiz kontrol/otokontrol mekanizmaları", "standardizasyon eksiklikleri", ve bunların getirdiği "verimsizlik sorunu" projenin en belirgin inceleme alanlarını oluşturmaktadır. Organizasyondaki problemlerin semptomlarının daha net anlaşılabilmesi için; her alanda detaylı gözlemler, sistem tanımlama çalışmaları ve süreç analizleri yapılmaktadır. Projenin sonucunda, daha verimli çalışan ve daha kaliteli hizmet veren bir APİM en büyük hedefimizdir.

Bahar Dönemi

167 yıldır postacılık alanında hizmet veren PTT (Posta ve Telgraf Teşkilatı), Türkiye'nin en köklü kurumlarından biridir. Son dönemde posta hizmetinin yanında bankacılık ve lojistik sektöründe de faaliyet göstermekte olan PTT'nin postacılık hizmetinin kalbinin attığı yerler Posta İşleme Merkezleri'dir. Ankara Posta İşleme Merkezi (APİM) Türkiye'deki 18 posta işleme merkezinin en yoğunçalışanı ve en önemlisidir. Biz proje takımı olarak APİM'le ilgisi olan tüm süreçlerin bütünsel olarak iyileştirilmesi adına "APİM Bütünsel Organizasyon İyileştirme Projesi"ni yürütmekteyiz. Bir posta göndericiden alıcıya ulaşmak yolunda "Toplama", "Sevk", "Ayrım"ve "Dağıtım" süreçlerine uğramaktadır. Geçen dönem sonunda elde ettiğimiz problem tanımı üzerine, odak süreçlerimiz olarak "Ayrım" ve "Dağıtım" süreçlerini belirlemiş bulunmaktayız. Sunumda, "Ayrım" ve "Dağıtım" süreçlerini etkin ve paydaşlarca kabul görmüş şekilde tasarlayarak projenin performans ölçülerini ve amaçlarını tatmin edecek çözüm alternatifleri üzerinde yaptığımız çalışmaları paylaşacağız. Sunum sonunda "Ayrım" süreci ve "Dağıtım" süreci için önerdiğimiz ayrı ayrı ve bütünleştirilmiş çözüm önerilerinin gelişimi konusunda fikir geliştirip, daha verimli çalışan ve daha kaliteli hizmet veren bir APİM'e katkıda bulunmak çalışmalarımızın hedefidir.