PROCTER AND GAMBLE - FİYATLANDIRMAYA BAĞLI TALEP TAHMİNİ ANALİZİ

Grup Big M: M. Gökhan Atalık, Serhat Başkaya, Koray Gül, Sadullah İmat, Nida Benan Özer

Tüm dünyada 120 yıldır, ülkemizde son 20 yıldır hızlı tüketim malları endüstrisinde lider konumda faaliyet göstermekte olan Procter & Gamble; pek çok farklı kategoride, onlarca markayla müşterilerine hayatı kolaylaştıran çözümler sunmaktadır. Faaliyet gösterdikleri endüstrinin dinamiklerinden kaynaklanan sebeplerle, ürünlerin raf fiyatlarında sürekli olarak yapılan değişiklikler, nihai kullanıcının satın alma kararını etkilemektedir. Bu yüzden; değişen fiyatlar karşısında değişen talep tahminlerinin, gerçekleşen değerlere uygunluğu Procter & Gamble için oldukça önemli bir konu haline gelmiştir. Big M proje grubu olarak, fiyat değişiklikleri sonucunda yapılan talep tahmini değişikliklerinin, gerçekleşen sevkiyat değerleri ile tutarlılığını inceleyip, istenilen sınırların dışında kalan durumların sebeplerini ve bu sebepleri ortadan kaldırmanın yollarını araştıracağız. Bu anlamda, P&G Saç Bakım kategorisindeki ürünlerin, talep tahmin süreçlerinde izlenen adımları ve bu adımların birbirleri ile olan ilişkilerini inceleyip, tüm talep tahmin sisteminin daha sağlıklı bir şekilde sürdürülmesini sağlamayı hedeflemekteyiz.