OYAK RENAULT - KAPI ÜRETİMİ VE STOKLANMASI SÜREÇLERİNİN YALINLAŞTIRILMASI

Grup KAPORTİLER: Eren Açıkel, Ece Cengiztekin, Deniz Kesim, Cansu Uç, Emre Yıldırım

Proje Özeti

1969'da Renault, Oyak ve Yapı Kredi Bankası ortaklığı ile kurulan ve iki yıl sonra faaliyete geçen Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları A.ޞ., Renault firmasının Batı Avrupa dışındaki en büyük iştirakidir. Bursa'daki kaporta-montaj ve mekanik-şasi fabrikalarında yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor üretim kapasitesi ile üretim yapılmaktadır. Fabrikada tek montaj hattında Megane, Symbol, Fluence ve Clio modelleri üretilmektedir. Proje takımı olarak kaporta bölümünde kapı üretimi planlanması ve stoklanması süreçlerinin iyileştirilmesi üzerinde çalışmalar yürütmekteyiz. Yeni model Clio4'ün üretimi için fabrikada yeterli alan olmaması sorun teşkil etmektedir. Gereğinden fazla kapı stoku tutulması yetersiz alan probleminin ana sebeplerindendir. Fazla stok tutulmasının temel sebepleri kapı üretiminin kaporta montaj hattından bağımsız olarak planlanması, malzeme gecikmesi ve makine arızalarından kaynaklı uzun süreli duruşlar olarak belirlenmiştir. Projede kaporta montaj hattını aksatmadan daha az kapı stoku ile çalışabilecek yeni bir kapı üretim çizelgelemesi tasarlandı. Genel üretim planı ile bütünleşik yeni kapı üretim çizelgelemesi için doğrusal model ve bu modelin performansını ölçmek ve toplam gereken ambalaj sayısı hesaplamak için benzetim modeli kullanıldı.