L’OREAL – Müşteri Memnuniyetinin Artırılması

Grup: Dilay Aktaş, Eren Sabri Beşir, Can Kumru, Mahir Kerim Şerbetcioğlu, Yasin Ersin Telemeci

1909 yılında Fransa’da kurulup 1980’lerde Türkiye pazarına giren L’Oréal, kozmetik sektöründe dünyada önde gelen firmalardandır. L’Oréal dünya genelinde 41, Türkiye’de ise Canan Kozmetik fabrikasında üretim faaliyetlerini sürdürmektedir. Canan Kozmetik fabrikasında Elseve, İpek ve A Plus markalarının şampuan ve saç kremi üretimi yapılmaktadır. L’Oréal Türkiye, ürünlerini hem yurtiçine hem de yurtdışına satmaktadır. Şirketin birincil amaçlarından biri müşteri memnuniyetini sağlamaktır. Şirket bu amaçla fabrikadaki üretim faaliyetlerinin ve bitmiş ürün envanterinin daha etkili olarak planlanmasını istemektedir. Projemiz, şirketin bu isteklerine cevap verecek şekilde fabrikadaki üretimi planlamak için farklı zaman periyotlarını kapsayan üç aşamalı bir çözüm yaklaşımı önermektedir. Projenin çıktıları olarak daha az bitmiş ürün envanterinin tutulması ve sipariş karşılama oranlarının yükselmesi ön görülmektedir.