MİGROS TÜRK -LOJİSTİK MALİYETLERİ MODELLEME

Grup Re-design: Elif Akman, Selen Kökten, Pelin Sümer, Sevilay Sertdemir, Aytuğ Çelik

Yurtiçinde ve yurtdışında toplamda bini aşkın mağazasıyla faaliyet gösteren MİGROS perakende sektöründe önde gelmektedir. Ürün portföyünü oluşturan 20000 ürünün %60-%70 "˜inin dağıtımını Türkiye'nin değişik bölgelerinde bulunan 7 deposu aracılığıyla gerçekleştirmektedir. Mevcut sistemde, depo aracılığıyla sevk edilen ürünler için tedarikçiden talep edilen lojistik maliyetlerin belirlenmesinde çeşitli hesaplamalar yapılmaktadır ancak bu hesaplamaların gerçeği yansıtmadığı düşünülmektedir. Redesign grubu olarak tarafımızdan, Migros'un dağıtımını üstlendiği ürünlerin lojistik maliyetlerini belirlemek için bir maliyetlendirme metodu önerilmiş ve bu metoda uygun şekilde bir model geliştirilmiştir. Bu modelin çıktıları mağaza ve tedarikçi maliyeti belirlemede de kullanılmıştır. Ayrıca ürün seçimi ve depo kapasitesi artırımı problemlerini çözmek için Gams ortamında optimizasyon modeli oluşturulmuştur. Yapılan maliyetlendirme ve optimizasyon modeli Visual Basic tabanında kodlanmıştır, ve kullanıcılının kolay kullanımı için arayüz tasarlanmıştır. Bu arayüzde istenilen ürün, tedarikçi ve mağaza için lojistik maliyetlere ulaşılmakta, istenilen kısıtlar belirlenerek Gams modeli çıktı olarak alınabilmektedir.