MAN A.Ş. - ÖN MONTAJ HATLARI İYİLEŞTİRME

Grup Tempo: Yasin İşçan, Kenan Kayhan, B. Çağlar Karagöz, N. Erinç Mertoğlu, Hasan Sataşmaz

Güz Dönemi

Bünyesindeki üretim işlemlerini, hem iç hem de dış pazarlara şehir içi ve servis otobüslerden, şehirler arası otobüslere kadar farklı tiplerde üreterek sürdüren MAN Türkiye A.ޞ.;günlük üretim miktarını artırmak maksadıyla;karasör, ön montaj ve ana montaj hatlarını, yalın üretim modelinin uygulanması ve bunun tüm montaj hatlarına yayılmasıyla, tek bir hat(multi model) üstünde birleştirmek istemektedir. Bu amacı gerçekleştirmek için,hem ön montaj hatları,hem de ana montaj hatları ve içindeki istasyonlar yeniden düzenlenecektir. Firma, bunun için endüstri mühendisliği ağırlıklı teknik bir ekip kurmuş ve bu maksadı gerçekleştirmek için 2.5 senedir devam eden bir projede çalışmaktadır. Bu sunumda biz de, şirketin bu maksadına hizmet edecek şekilde, mevcut ön montaj hatlarından bir veya ikisinin iyileştirilmesi ve bu hatlarda alternatif düzenlemeleri yapabilmek için, farklı açılardan mevcut duruma bakarak ve matematiksel verilerle bu durumu tarif ederek problem belirtilerini tespit emek, ilgili aktivite sistemini bütün parçalarıyla tanıtmak ve etkileşimli çevresinin sınırlarını belirlemek, firmanın gerçekleştirmek istediği hedeflerini ve aralarındaki ilişkiyi belirlemek, performans ölçütlerini ve projenin nasıl devam edeceğini söylemek istiyoruz.

Bahar Dönemi

MAN Türkiye A.ޞ., 1966 yılından beri Türkiye'de otomotiv sektöründe faaliyet göstermektedir. 2006 yılında MAN ve NEOPLAN markaları altında, 2351 adet otobüs üreten ve 1874 adet otobüs ihracatı gerçekleştiren MAN Türkiye, 2.000 otobüs üretim kapasitesi ile 41 ülkeye ihracat yapan bir şirket konumundadır. Bu sene içerisinde bitmesi beklenen MNPS ve ROI projeleri ile günlük üretilen otobüs kapasitesinin 12'ye çıkarılması hedeflenmektedir. MAN üretim sisteminde özellikle iki ana kavram ön plana çıkmaktadır: ön ve ana montaj istasyonları. Ön montaj istasyonlarında hazırlanan malzemelerin, ana montaj istasyonlarında belirlenen sıraya göre, otobüslere montajı gerçekleşmektedir. Otobüslerin ana montaj hattında düzenli ilerleyebilmesi ve üretimin zamanında gerçekleşmesi için, istasyonlar için belirlenen işlem görme süresinin, takt süresi, aşılmaması büyük önem arzetmektedir. Proje ekibi olarak, fabrika genelinde gözlemlediğimiz takt sürelerindeki dalgalanmaları azaltmak üzere, çalışmalarımızı devam ettirmekteyiz.