LC WAIKIKI – Mağazalar Arası Transfer Sistemi Tasarımı

Grup ‘Stock’holm Syndrome: Tuğçe Gölgeli, Burak Kartal, Ebru Keleş, Osman Nasıroğlu, Murat Sayın

Proje Özeti

1985 yılında bir Fransız markası olarak doğdu ve 1997 yılında Taha Grup tarafından tüm dünyadaki isim hakları satın alınarak LC Waikiki Mağazacılık Hizmetleri Tic. A.Ş. kuruldu. Hazır giyim perakendesi sektöründe hizmet veren ve Türkiye’de sektör lideri olan LC Waikiki Mağazacılık’ın Bağcılar, İstanbul’da genel merkezi; Esenyurt, İstanbul’da ana dağıtım merkezi; Türkiye çapında 388 ve yurtdışında 72 mağazası bulunmaktadır. Hazır giyim perakendesi sektöründe sezonluk ürün gamları bulunmaktadır ve ürünlerin satış sezonu devam ederken ana dağıtım merkezindeki envanter miktarı bir süre sonra mağazaları besleyemez duruma gelmektedir. Bu durum iki çeşit kayıp satışa sebep olmaktadır. Bunlardan ilki satış hızı yüksek mağazalarda ürünün tükenmesinden kaynaklı kayıp satışlardır, ikincisi ise herhangi bir mağazada ürünün bütün bedenlerinin bulunmamasından kaynaklı kayıp satışlardır. Projenin amacı toplam elde edilen kârı arttırmak için gerçekleşecek kayıp satışlardan kaçınacak mağazalar arasında envanter paylaşımını en iyileştirmektir. Envanter paylaşımı problemi çeşitli varsayımlar ve kısıtlar altında geliştirilen sezgisel yaklaşımlarla çözülmüştür. Sezgisel yaklaşımların çıktıları mağazalar arası transfer miktarları, transfer sonrası envanter seviyeleri, servis seviyeleri, elde edilen toplam satış geliri ve toplam transfer maliyetidir. Çözüm yaklaşımı sonrasında sezgisel yaklaşımların uzun ve kısa vadede farklı koşullardaki davranışlarını incelemek için deney tasarımı gerçekleştirilmiştir. Deney tasarımından elde edilen sonuçlar doğrultusunda geliştirilen sezgisel yaklaşımlar için şirkete bir  uygulama planı oluşturulmuştur.