KRAFT - ÜRETİM PLANLAMA VE ÇİZELGELEME

Grup Decision Makers: Solhan Bulut, Yasin Bakılan, Yusuf İlimsever, Murat Ezberci, Saner Güleç

Güz Dönemi

Kraft Inc. 2005 yılındaki 35 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük 2. gıda üreten firması konumundadır. Türkiye'de ise ithal olarak getirdip pazarladığı çikolata (Milka, Toblerone), kahve (Jacobs, Maxwell House) ve toz içeceklerin (Tang) yanı sıra, tuzlu çerezler (Cipso,Patos, Cerezos, Critos) üretimi yapmaktadır. Biz proje grubu olarak Kraftın İstanbul-Kurtköy de bulunan tuzlu çerezler üretim tesislerinde çalışmalarımıza başlamış bulunmaktayız.Ziyaretlerimiz sonucunda, fabrikanın üretim sistemini tanıma ve olası sorunları dışardan bir gözle izleme fırsatımız oldu. Üretimini "continuous process" ve "make to order" üretim sistemleriyle gercekleştiren fabrika, genel hatlarıyla otomasyon olan üretim sisteminde, iş gücüne ağırlıklı olarak paketlemede ihtiyaç duymaktadır.Dört farklı üretim hattı bulunan fabrikada, aynı anda 3 tane hat çalışabilmektedir. Böyle bir üretim ortamında bizden istenen üretim planı doğrultusunda maliyet etkin üretim çizelgelemesi hazırlayıp, üretim planı ile üretim arasındaki sapmaları azaltıcı yönde çalışmalar yapmak olmuştur. Biz de, şu ana kadar elde ettiğimiz bilgiler yardımıyla, sistem düşüncesi ışığında problem semptomlarını ortaya çıkarıp, problemi tanımlamaya çalışacağız.

Bahar Dönemi

Kraft Inc. 2005 yılındaki 35 milyar dolarlık cirosuyla dünyanın en büyük 2. gıda üreten firması konumundadır. Türkiye'de ise ithal olarak getirdip pazarladığı çikolata (Milka, Toblerone), kahve (Jacobs, Maxwell House) ve toz içeceklerin (Tang) yanı sıra, tuzlu çerezler (Cipso,Patos, Cerezos, Critos) üretimi yapmaktadır. Biz proje grubu olarak Kraftın İstanbul-Kurtköy de bulunan tuzlu çerezler üretim tesislerinin üretim planlaması üzerine çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Çalışmalarımız sonucunda, fabrikanın üretim planlamasına endüstri mühendisliği bakış acısıyla yeni bir yaklaşım getirmeyi uygun gördük. Bu üretim planı çerçevesinde, biri haftalık, biri ise günlük üretim miktarlarını belirlemek üzere iki adet model kurduk. Bu modellerimiz müşteri memnuniyeti ve maliyet odaklı olacak. Hepinizi sunumumuza bekliyoruz.