KARSAN - PEUGEOT PARTNER MONTAJ HATTINDA DARBOĞAZ OLUŞTURAN İSTASYONLARIN İYİLEŞTİRİLMESİ

Grup Pareto: Baki Çınkır, Volkan Eskicioğlu, Erhan Çiçek, Aydıner Altun, Emre Akben

Güz Dönemi

Güz Dönem ortası sunumunda ilk olarak KARSAN şirketinin genel tanıtımını yapacağız. Bu tanıtımda KARSAN'ın tarihçesi, şirket misyon ve vizyonu, üretilen ürünler, mavi yaka beyaz yaka dağılımı, şirketin sahip olduğu kalite belgeleri, güncel ortaklık yapısı, organizasyon şeması ve fabrikanın fiziksel özelliklerinden bahsedeceğiz. Sunumun ikinci bölümünde üretim sistemi ve üretim departmanları hakkında bilgi vereceğiz. Kalıp ve Pres Departmanı, Kaynak Departmanı, Boya Departmanı, Montaj Departmanı ve Kalite Kontrol Departmanı hakkında birkaç cümlede üstlendikleri görevleri sunacağız. Sonrasında, daha spesifik olarak Montaj Departmanı altındaki kaç tane üretim hattı olduğunu ve bunlarda hangi araçların montajının yapıldığı anlatılacak.Daha spesifik olarak Peugeot Partner hattına yönelip hat hakkında bilgiler, yapılan gözlemler, toplanılan datalar hakkında bilgi verip, şimdiye kadar belirlenen problem belirtilerini sizlere sunacağız. En son olarak şu anda projenin hangi aşamasında olduğumuzu ve bundan sonra nelere yapacağımızı Gantt şeması üzerinde göstererek sunumumuzu bitireceğiz.

Bahar Dönemi

"Tek tesiste çok marka" sloganıyla Türkiye'de fason otomotiv üretim lideri olan KARSAN, son zamanlarda büyük şirketlerle yaptığı anlaşmalarla büyüyerek yoluna devam etmektedir. Biz de "Pareto The Last Stand" grubu olarak Peugeot Partner montaj hattında yaptığımız proje ile bu yolda şirkete katkı sağlamak amacındayız. PSA (Peugeot-Citroen Ortak Grubu) ile yapılan anlaşma gereği yılda 35,000 adet Partner ve Berlingo üretmesi gereken montaj hattını daha önce hiç görmediği üretim rakamlarına getirebilmek için montaj hattı için bazı iyileştirilmelerin yapılması gerekiyordu. Projemizin çıkış noktası da bu anlaşma oldu. İlk dönem darboğaz oluşturan iki adet ön-montaj istasyonunu iyileştirdikten sonra bu dönem de beslemeler ile üretim planı arasındaki koordinasyonu sağlayarak yüksek üretim hızlarında mevcut alanda en iyiyi yapmaya çalışacağız. Bu haftaki sunumumuzda öncelikle kısaca KARSAN'ı ve ilk dönem yaptığımız projeyi hatırlattıktan sonra, bu dönem projemizin çıkış noktası ve problem tanımını anlatacağız. Sunumumuzun devamında da beslemeler için düşündüğümüz iki tane başlangıç modelini, modelin kısıtlarını ve modeli kurarken yaptığımız varsayımlar üzerinde duracağız. Son olarak da modellerimizin ilk sonuçları hakkında yorumlar yaparak sunumumuzu bitireceğiz.