EKOL LOJİSTİK - KATMA DEĞERLİ HİZMETLER YERLEŞİM VE YÖNETİMİ

Grup 4 ÇİÇEK 1 BÖCEK: A. Anıl Işıkalp, Mert Köktener, Çağatay Menekay, Özlem Öz, Tuncay Özdemir

Proje Özeti

Proje, EKOL Lojistik Lavanta Tesislerindeki Katma Değerli Servislerinin iyileştirilmesini hedeflemektedir. Henkel'in ürünlerini depolayan EKOL Lojistik Lavanta tesisinde, Katma Değerli Servisler bölümünde promosyon ürünlerinin oluşturulması işlemi gerçekleştirilmektedir. Bu hizmetler binanın 2. katında, 4 tanesi shrink masası olmak üzere toplam 8 üretim masasında gerçekleşmektedir. Henkel'in son ürünleri masanın başından hatta sokulup, hattın en sonunda Henkel'in promosyonlu ürünleri olarak çıkmaktadırlar. Bir masada çalışan sayısı ise normal şartlar altında 13 ya da 14 kişi arasında değişmektedir. Güz döneminde yapılan çalışmalarda, problem belirtileri olarak üretim planlamasının ve işçilerin masalara atanmasının bilimsel bir yaklaşımla yapılmıyor olması, çalışma düzeni tasarımındaki aksaklıklardan dolayı artan kapasite kullanımında üretimin düşmesi ve planlama için kullanılan kapasite hesaplarının düzgün hesaplanmamış olması şeklinde belirlenmişti. Bahar dönemindeki çalışmalarda ise amaçlarımız çalışma düzeni tasarımını daha verimli hale getirmek, MOST metodu kullanarak kapasite hesaplarının yeniden hesaplanması, üretim planlamaya matematiksel metodunun uygulanması ve en son olarak ise performansa dayalı ödeme sistemi modelinin oluşturulması olarak özetlenebilir.