ANADOLUJET - GELİR YÖNETİMİ DEPARTMANLARI PROJESİ

Grup JETGİLLER: Bengi Biber, Sachli Rostami, Merve Telli, Esra Yardibi

Proje Özeti

2008 yılından beri THY'nin bir markası olarak hizmet veren AnadoluJet, "Uçmayan kalmasın" sloganıyla Anadolu'ya havayolları kullanımını teşvik amaçlı kurulmuştur ve düşük fiyatlarla THY kalitesini buluşturur. ޞirket, 2011 yılına kadar uçaklardaki doluluk oranını yüksek tutmaya çalışmış, yani kendi müşteri kitlesini oluşturmayı hedeflemiştir. 2011 yılının başından itibaren ise doluluk oranındaki performansını yeterli bulup geliri arttırmaya yönelik çalışmalar yapmayı hedeflemektedir. Bu noktada devreye giren Gelir Yönetimi Departmanı, mevcutta bulunan 7 tane ücret sınıfının, her hat ve her uçuş için uçaklardaki koltuklara doğru oranda dağıtılmasıyla, doluluk oranındaki seviyesini düşürmeden geliri maksimize etmeye çalışır. AnadoluJet Gelir Yönetimi Departmanının bu konuda yaşadığı problem; herhangi bir karar destek sistemi olmaksızın, gelir yönetimi uzmanlarının tamamen kendi insiyatifleri ile kaç koltuğu hangi ücret sınıfından satacaklarına karar veriyor olmalarıdır. Bu durumda koltuk tahsisi yapan kişi hattın an be an değişen talep davranışını manuel olarak öğrenmek ve tahmin etmek durumunda kalır ve ücret sınıflarına atanan koltukların sayısındaki varyasyon çok yüksek hale gelir. Jetgiller olarak biz, geliri maksimize edecek şekilde koltuk tahsisi yapan bir karar destek sistemi tasarladık.