DİTAŞ - GEMİLERDE VE İSKELELERDE KULLANILACAK VARDİYA ÇİZELGELEME SİSTEMİNİN TASARIMI

GRUP SIMPLIFIERS: Enes Öztürk, Mert Çelimli, Mert Güney, Mahammad Abilov, Turan Yusif, Can Alada

Deniz İşletmeciliği ve Tankerciliği A.Ş. 1974 yılında ham petrol ve petrol ürünlerinin yurt içi ve yurt dışı deniz nakliyesini sağlamak amacıyla TPAO, İPRAŞ ve Türk Donanma Vakfı tarafından kurulmuştur. 2006 yılında Tüpraş'ın şirket hisselerinin %51'ini devralmasıyla, Ditaş Tüpraş'ın bağlı ortağı haline gelmiştir. Şu anda 16 adet farklı boyutta tanker gemisi ile Türk Bayraklı en güçlü tanker filolarından birine sahiptir. Boyut ve kapasitelerine göre her gemide 15 ile 26 kişi arasında personel bulunmaktadır. Gemi seferdeyken Uluslararası Denizcilik Organizasyonu (IMO) tarafından belirlenen regülasyonlar vardır. Yakın zamanda filosunu büyütecek olan şirketin bu regülasyonlara uyması gittikçe zorlaşmaktadır. Dinamik çalışmadığı ve sadece günlük vardiya planlaması yapıldığı için regülasyonlara uyumsuzluğun artması, personeller arası çalışma sürelerinin dengesizliği, personellerin ek mesai sürelerinin uzunluğu ve günden güne çok değişkenlik gösteren mesai süreleri gibi problem belirtileri gözlenmiştir. Bu problem belirtilerinden yola çıkarak çözüm yaklaşımı, regülasyonlara uyan, personeller ve günler arası iş yükü dengesizliğini enazlayan, etkin ve dinamik şekilde çalışan vardiya çizelgeleme sistemi oluşturmak olarak belirlenmiştir. Çözüm yaklaşımından elde edilen ilk sonuçlar paylaşılacaktır.